Google AdWords hirdetés (SEM)

A Google optimalizációnál az organikus találatok (Google keresőben a bal oldali sáv) között javítjuk a helyzést, az AdWords-nél a jobb oldali sávban (valamint az organikus találatok felett) megjelenő fizetett hirdetésekről beszélünk. A Google AdWords előnye, hogy azonnal tudunk látogatókat vezetni oldalunkra a Google-ből az általunk kiválasztott kulcsszavak (és általunk megadott hirdetési szöveg) alapján.
(A hirdetések nem csak a Google-kresőben tudnak megjelenni, hanem más weboldalakon is, amik engedélyezték hirdetések megjelenését » ezt hívjuk Gogole AdSense hirdetési hálózatnak) 

 

google AdWords / SEM, PPC

 

 


SEM » Search Engine Marketing (keresőmarketing)

 

A search engine marketing (keresőmarketing) a keresőkben elhelyezett reklámokra utal. Mivel ma Magyarországon az emberek 98%-a Google-t használ keresésre, ezért a search engine marketinget (keresőmarketinget) a Google AdWords-el azonosítjuk

 

 

 

Pay Per Click (PPC) kampányok

 

A Google AdWords hirdetési rendszere a PPC (pay per click), vagyis kattintás alapú elszámolást végző hirdetéseszköz. Ezeknek a hirdetéseknek az a jellegzetessége, hogy katttintás után kell fizetni. Nem csak a Google rendelkezik ilyennel, de kétségtelen, hogy napjainkban ez az egyik legismertebb PPC alapú hirdetési felület.

 

Google AdWords-ön kívül a következő hirdetésekkel szoktunk dolgozni:

- Facebook hirdetések » a facebook jobb oldalán megjelenő hirdetések

- Etarget hirdetések (több magyar portálon ők szolgáltatják a hirdetéseket)

- CT network

- NetAdClick » sajátosságuk, hogy hirlevelekben is el lehet helyezni a hirdetéseket és a levelek megnyitásától függ a hirdetés megjelenés (így elképzelhető, hogy hirdetésünk olyan tartgetált levélben jelenik meg, amit korábban küldtek ki a célcsoportba tartozó személynek, de csak a kampányunk idulása után nyitotta meg)

 

 

 

Google AdWords árazás

 

A Google AdWords-nél mi határozhatjuk meg, hogy mekkora (napi) keretösszeget költünk el és hogy egy adott (kifejezésre vonatkoztatott) kattintásért mennyit fizetünk. Így a kontroll teljes egészsében a mi kezünkben van! Előnye, hogy annyit költünk rá, amiennyit akarunk (napi költéskeretet kell meghatározni) és mi tudjuk megszabni, hogy egy kattintásért mennyit akarunk fizetni.

A Google AdWords bevezette a 'pay per action' alapú számlázást, vagyis amikor meghatározott tevékenység meglétekor kell csak fizeteni (pl. hirlevél feliratkozás). Ezt a szolgáltatást nem nyújtja mindenki számára, hanem egy előzetes ellenőrzésen és tesztelésen kell átesni, hogy engedélyezze ezt a Google számunkra. (Ez tulajdonképpen az affilite rendszerek felé mutató elszámolási mód)

 

Úgylátjuk, hogy napi 1000.- Ft alatt nem érdemes elindulni, egy eredményes kampánynál legalább napi 3 000.- Ft-ot érdemes szánni a Google AdWords hirdetésekre

 

A fizetés nem rajtunk keresztül történik, hanem a Google-nek kell megadni a (bankkártya) adatait és a Google-től közvetlenül fogja a számlát kapni.

 

A mi díjazásunk időalapon történik, vagyis a kampánnyal eltöltött időt számlázzuk ki. A szükséges idő (és így a kiadás) előre kalkulálható a szintidők figyelembevételével.

Lehetőség van kedvezményes óradíj igénybe vételére. Ennek keretében vállaljuk, hogy fix díjért fix időt foglalkozunk az ügyfelünk kampányaival. Ezzel kalkulálhatóvó válik a kaidás, valamint az elvégzett munkát kedvezményes áron lehet igénybe venni.

 

Az organikus találati lista feletti helyeknél van egy limit, ugyanis meghatározott keretösszeg alatt nem jelenhetnek meg hirdetéseink. De ezen a felüelten akkor sem jelenhetnek meg hirdetéseink, ha gyenge az oldalunk minőségi mutatópontszáma (quality score)

 

Az, hogy éppen melyik pozicióban szereplünk, az két dolog függvénye:

1.) minőségi mutatószám (amit google amutoamtikusan ad tizes skálán – megvizsgálva a kulcsszót és az oldal, ahova mutat)

2.) egy kattintásért felajánlott összeg

 

A Google optimalizálás segíti a Google AdWords kampányt, mert a minőségi mutatópontszám javul és így, vagy kevesebbett kell fizetni egy kattintásért, vagy azonos díjon jobb pozicióban lehet megjelenni.

 

 

 

Google AdWords szintidők

 

Google AdWords start » 2 óra

kulcsszóvizsgálat » 1-4 óra (mennyiség- és mélységfüggő)

1 kampány létrehozása » 1 óra (1 hirdetéscsoporttal, 1 hirdetésváltozattal)

1 hirdetéscsoport létrehozása » 0,5 óra (1 hirdetésvariációval, ~10-20 kulcssóval)

1 hirdetésvariáció » 0,25 óra

 

 

 

Google AdWords professional

 

Miért érdemes szakértőt bevonni hirdetési kampányába, amikor bárki meg tudja csinálni? Valóban mindenki rendlekezésére áll, hogy használja a Google AdWords szolgáltatását. De nem mindegy, hogy hogy használjuk és nem mindegy, hogy a rendelkezésre álló pénzmennyiséget hogy használjuk fel (hogy optimalizáljuk a kampányt).

 

Mi a következő dolgokban tudunk segíteni:

1. tőlünk kezdéshez ajándékba kap 15 000.- Ft értékű hirdetést.

2. Több működő stratégiát ismerünk, így hatékony kampányokat tudunk építeni

3. Javítani tudjuk a minőségi mutatószámot és így alacsonyabb áron tudunk megszerezni egy kattintást

4. felügyelet » Folyamatosan figyelemmel kísérjüki a kampányt és a szükséges lépéseket időben meg tudjuk tenni

5. Tapasztalatunk miatt olyan hirdetésszöveget tudunk írni, ami valóban működő (és figyelemfelkeltő)

 

 

általában akkor sikeres egy ilyan kampány, ha kapcsolódik hozzá landing page (olyan oldal, amiben kifejtjük az adott hirdetés tartalmát, részletes információt adunk és vezetjük egy ‘call to action’ pontig). Ennek technikai megvalósításában stratégiai partnerünk a piarsoft.hu

 

 

 

Google AdWords Display network

 

A Google hirdetési rendszere lehetőséget biztosít arra, hogy ne csak szöveges, hanem képi, videó vagy interaktív hirdetést helyezzünk el a hirdetési hálózatukon (Google AdWords Display Network). Magán a Google keresési felületén csak szöveges hirdetést lehet elhelyezni, viszont azokon az oldalakon, amik csatlakoztak a Google AdSense programhoz meg tudna kjelenni RIA (Rich Internet Application) hirdetések is.

 

 

 

- e-Marketing SLA

 

organikus találatok / fizetett hirdetések összehasonlítása (internet hungary)

 

 

Referenciák

 

általunk kezelt hirdetések (kulcsszavinak) átlag quality score-ja: 

általunk kezelt havi költéskeret: $

 

 

 

Google AdWords elfogadói nyilatkozat 

 

A félreértések elkerülése végett az alábbi tételeket minden munka előtt letisztázzuk és az ügyfél elfogadó nyilatkozatát kérjük:

 

- elfogadom, hogy a Google AdWords hirdetések megjelenése annak a függvénye, hogy mennyi pénzt tudok adni egy kattintásért, illetve, hogy mekkora napi költségkeretet adok meg; így lehetséges, hogy nem jelenik meg folyamatosan a hirdetésem

 

- elfogadom, hogy a Google AdWords olyan megjelenítési rendszert használ, ami megpróbálja optimálisan kiszolgálni a hirdetéseimet, így elképzelhető, hogy nekem nem fog megjelenni (főleg ha megjelent és nem kattintottam rá, vagy ha rákattintottam, akkor pedig azért). Azt is elfogadom, hogy a Google adott esetben (ha a hirdetés publikálása és a keresés között magas azonosságot talál) nem jeleníti meg a hirdetésem.

 

- elfogadom, hogy fő elszámoláskénti adatként a Google AdWords alátal biztosított adatokat veszem figyelembe (ezzel együtt azt is elfogadom, hogy lehet eltérés az Analytics vagy más statisztikai rendszer mérése között)

 

- elfogadom, hogy a Google AdWords nem ad real-time adatokat, hanem 3-4 órával ezelőtti adatokat láthatok, valamint az aktivitásom eredményét 3-4 óra múlva fogom tudni megnézni

 

 

E-marketing Interaktív Ügynökség Kft

 

web: www.e-marketing.hu
e-mail: acc@e-marketing.hu
cím: 1134 Budapest, Csángó u. 4/b.
mobil: 06 (20) 66 745 22
tel: 06 (1) 708 6602
fax: 06 (1) 369 3080 

 

 

adószám: 22962337-2-41
cégjegyzékszám: 01-09-946665
bakszámlaszám: CIB (HU)
                 10700457-65949597-5110005

 

Térkép E-marketinghez: