kereső optimalizálás (SEO)

Google optimalizálás (SEO)


Első és legfontosabb lépésnek a Google optimalizálás. A Google optimalizálás azért hatékony, mert alacsony költségvetés mellett magas látogstottságot lehet elérni. Azért fókuszálunk a Google-re, mert Magyarországon a keresések 97,6%-át ezen keresztül indítják.

 

A Google találatait két fő részre bontjuk:
- keresési találatok (bal oldali, organikus találatok), amire optimalizálni lehet az oldalt (Search Engine Optimization / SEO)
- fizetett hirdetések (felső- és jobb oldali találatok, Google AdWords), amik a találati lista mellett és felett jelennek meg (Search Engine Marketing / SEM)

 

google optimalizálás / SEO

 

A találati listában elfoglalt hely azért jelentős, mert magas látogatottságot lehet szerezni, ha a számunkra fontos kulcsszavakra jó helyen szerepel a weboldalunk. Ezen felül presztizs kérdése is, hiszen a látogatók az ismert márkáktól el is várják, hogy az oldalaik előkelő helyezést érjenek el (mintha a bizalom egyik alappillére lenne).

 

Az sem mindegy, hogy a találati lista melyik helyét foglaljuk el, mert a Google találati lista elején elhelyezkedő oldalak jóval nagyobb látogatottságot realizálnak. Persze az sem mindegy, hogy milyen szöveget jelenítünk meg a találati listában, ileltve, hogy milyen rich snippetet alkalmazunk (konkrét adatok forrása: www.seoresearcher.com/distribution-of-clicks-on-googles-serps-and-eye-tracking-analysis.htm).

Bal oldali grafikon azt láthatjuk, hogy az egyes poziciókban hány %-os kattintás realizálható; a jobb oldali kép pedig azt mutatja, hogy a Google találati listáján általában hova kattintanak az emberek (Google találati lista heatmap).

 

Google heatmap (kattintások megoszlása)

 

 

Google optimalizálási stratégiák

 

A jó startégia megválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy más szempontok alpján, kell Google-ra optimalizálni egy kisebb vállalati weboldalt, vagy egy microsite-ot, webshopokat, portálokat (persze egy több (al)oldallal rendelkező oldalt könnyebb optimalizálni / SEOzni).
Abban mégis megegyeznek, hogy a lépések hasonlóak, csak a súlypont elhelyezésben vannak különbségek. Továbbá azonosak abban is, hogy az organikus (eredeti) és megújuló tartalom szükséges és elengedhetettlen! E nélkül legyen bárki bármilyen jó SEO szakember nem érhet el sikeres eredményeket.

 

Google optimalizálás folyamán figyelünk arra, hogy mindegyik kulcsszóhoz legyen, külön releváns aloldal (viszont egy adott kifejezéshez csak egy aloldal tartozzon, hogy ne ossza meg a keresési kifejezés erejét több azonos kulcsszóra optimalizált aloldal)

 

 

 

SEO Longtail / mainstream kulcsszavak

 

SEO longtail

Ez az ábra jól mutatja, hogy vannak olyan kulcsszavak, amire magas a keresési gyakoriság (e miatt nagy a verseny, így a költség is magas, de ugyanakkor az ezekből származó látogatószám is kimagasló), ezeket hívjuk mainstream kulcsszavaknak. Ide 4-5 általános kifejezés tartozik. Mainstream kulcsszavakra főleg offpage optimalizációval lehet erősíteni.


Viszont vannak olyan speciális, összetett kifejezések, amik a mi oldalunkra jellemzőek (pl. webshop esetében a termékek), ezeket hívjuk longtail kulcsszavaknak, ugyanis nem ritka a több (tíz)ezer kifejezés sem. Ami a meglepő, hogy a speciális kifejezésekhez tartozó alacsony keresési és látogatottsági szám sokszor összességében többet tesz ki, mint a mainstream-re érkező látogatók száma! Ezért ez egyáltalán nem lebecsülendő terület! longtail kulcsszavakra főleg onpage optimalizációval lehet erősíteni.

 

 

Google optimalizáció = onpage + offpage optimalizálás

 

A Google optimalizálás onPage és offPage optimalizálásból áll. Első lépésben az onpage optimalizálást szoktuk elvégezni, mert sok esetben ez is meghozza a kívánt eredményt (főleg akkor, amikor alacsony az optimalizálási verseny).

Ha az onPage optimalizálás nem hozza meg a kívánt eredményt, akkor folytatjuk a Google optimalizálást az offPage optimalizálással. 

 

 

 

onPage Google optimalizálás

 

Első lépésben azokat az elemeket Google optimalizáljuk, melyeket, az oldalon technikailag tudunk változtatni (lásd blogbejegyzés). Mi hozzávetőlegesen 400 szempontot ismerünk, ez képezi a mi "know-how”-unkat. Ennek keretében átnézzük a programozást, a szövegeket és ha van egy meglevő fejlesztő csapat, akkor javaslatot teszünk módosítására; ha nincs, akkor vállaljuk ezen elemek módosítását (stratégiai partnerünk a 11 év webfejlesztési és programozási tapasztalattal rendelkező: piarsoft).

Ez a lépés nagyban segíti a jobb pozíció elérését a Google organikus találati listában. Webshopoknak és portáloknak kiemelten javasoljuk a weboldal onPage keresőoptimalizálását, ugyanis sok kifejezésre tudja az oldalt jó helyezéshez juttatni. Ez tipikusan a longtail rész, vagyis sok olykor kevésbé keresett kulcsszóra a weboldal előrébb kerül a Google organikus találati listáján.  Az egyes kulcsszavakra kevés az látogatószám, de ezek összességében elérik vagy meghaladják a mainstream-ben elért látogatást (sok kicsi sokra megy).

 

Google onpage optimalizálás díja oldalanként eltérő lehet (függ az adott weboldal méretétől is):
- dokumentáció+tanácsadás: 100.000 - 200 000.- Ft + ÁFA
- programozás: 6 900.- Ft + ÁFA / óra

 

 

offPage Google optimalizálás

 

Ennek a szolgáltatásnak a keretében azokat az elemeket optimalizáljuk, amelyek nem a weboldalon találhatóak. Gondolunk itt azokra az elemekre és oldalakra amelyek az adott weboldalra hivatkoznak. Ez leginkább a megfelelő linkmarketing, a satelit- és mirror oldalak és az egyéb hivatkozások tartalmi és formai kiépítését és megváltoztatását jelenti.
A pontos munkavégzés itt is üzleti titok, a know-how részét képzi. Ezért is végezzük sikerdíjas konstrukcióban az offPage Google optimalizálás szolgáltatásunkat.

Amíg nem érjük el a 10. Pozíciót, addig az offpage Google optimalizálás szolgáltatásunk  ingyenes !

 

 

Google offpage optimalizálás díja

 

Üzletpolitikánkat úgy alakítottuk ki, hogy napi-sávos-sikerdíjas kostrukcióban dolgozunk. Ez a következőt jelenti:
- napi: naponta mérjük, hogy milyen pozícióban van a Google organikus találati listáján a megadott oldal, az adott kulcsszóra
- sávos: 2 sávot (1-5., 6-10. pozíció) állítottunk fel, amit különböző díjszabással látunk el
- sikerdíjas: csak akkor kell fizetni, ha az adott kulcsszó legalább a 10. helyen van és az után is csak annyit, amilyen sávban éppen szerepel

 

 

Árajánlat Google offPage optimalizálásra

 

Google offPage optimalizálásra árajánlatot a konstrukciónknak megfelelően adunk:
- megvizsgáljuk, hogy az adott domain név az adott kulcsszóra hanyadik helyen van
- megvizsgáljuk, hogy mennyi munkát jelent az optimalizálása (versenytársak elemzése, hirdetési verseny elemzése, az oldal előtörténete)
- mindezek alapján meghatározzuk a napi sávos díjakat 
- természetesen ha egy adott kulcsszó már egy sávban található, akkor az adott sávban való szereplésért nem számolunk fel díjazást 

 

SEO offPage árképzés

 

 

Google offPage optimalizálás - reporting

 

Minden nap mérjük, hogy az ügyfelünk oldala az adott kulcsszóra hanyadik helyet érte el és ezt az oldalunk jelszóval védett részén meg is tekintheti. Ez képzi az elszámolás alapját:

SEO kulcsszó reporting

 

 

E-marketing Interaktív Ügynökség Kft

 

web: www.e-marketing.hu
e-mail: acc@e-marketing.hu
cím: 1134 Budapest, Csángó u. 4/b.
mobil: 06 (20) 66 745 22
tel: 06 (1) 708 6602
fax: 06 (1) 369 3080 

 

 

adószám: 22962337-2-41
cégjegyzékszám: 01-09-946665
bakszámlaszám: CIB (HU)
                 10700457-65949597-5110005

 

Térkép E-marketinghez: