A mérőkódok azért kellenek a weboldalba, hogy (ahogy a neve is mutatja) mérni tudjunk velük. Az egyes szolgáltatók külön-külön biztosítanak mérőkódokat és ezeket kell valahogy feltelepítened. De hogyan?
Saját fejlesztésű weboldal
Ha saját fejlesztésű weboldalad van, akkor vizsonylag egyszerűbb az eljárás, mert szólni kell a weboldal készítőjének és ő be fogja tenni a forráskódba a mérőkódot (csak küldd át a kapott instrukciókat, amiket kapsz a mérő kód telepítéséhez).
WordPress esetén
Ha WordPress oldalad van, akkor is van több lehetőséget, hogy feltedd ezeket a kódokat.
1. kódok feltöltések külön-külön
Erre jellemzően az egyes szolgáltatóknak van külön-külön megoldásuk.
Ha a Facebook mérőkódot szeretnéd alkalmazni, akkor is végigvisz egy folyamaton.
Ha Google kódokat szeretnéd feltenni, akkor a Google SiteKit plugin segíteni tud abban, hogy ezeket a mérőkódokat fel tudd tenni.
2. Google Tag Manager használata
A Google Tag Manager arra a legjobb, hogy egy (online felüelten) tudd kezelni a kódokat, egyszerűen.
Google Tag Manager alkamazása SEO szempontból is előnyös tud lenni, mert 1 kódot kell betölteni az oldalba és nem kell külön-külön meghívni a kódokat. Ezzel valószínű gyorsabb lesz a betöltés is (még akkor is, ha a Google Lighthouse Admin méréseiben hibaként hozza ki a Google Tag Manager kód betöltését…).
Erről készítettünk egy webinart is (https://webinar.e-marketing.hu/courses/google-tag-manager), de nézzük meg, hogy mi a Google javaslata, hogy hogyan telepítsük a Google Tag Manager kódot:
1. jelentkezz be WordPress adminba
2. A webhely irányítópultjának bal oldali navigációs paneljén kattints a Megjelenés elemre
3. A Megjelenés alatt kattints a Témafájl-szerkesztő almenüpontra
4. A jobb oldali panelen kattintson a Témafejléc (header.php) elemre a Témafájlok alatt
5. Illesszd be a követési címkét a kódszerkesztő aljára
6. kattintson a Fájl frissítése gombra és ellenőrizze, hogy megjelenik-e a „Fájl szerkesztve sikeresen” visszajelzés.