E-MARKETING.hu
2008 óta foglalkozunk Google optimlaizálással. Először saját projecteken, majd összetett, nagy (nemzetközi) SEO projecteken is dogloztunk.
Több weboldalt auditáltunk optimalizálásái szempontból, illetve volt olyan, ahol project managerként felügyeltük az optiamlizálási munkát.
16
éve foglalkozunk Google optimalizálással
62
SEO projecten dolgoztunk idáig
A Google találatait (SERP » Search Engine Result Page) két fő részre bontjuk:
A találati listában elfoglalt hely azért jelentős, mert magas látogatottságot lehet szerezni, ha a számunkra fontos kulcsszavakra jó helyen szerepel a weboldalunk. Ezen felül presztizs kérdése is, hiszen a látogatók az ismert márkáktól el is várják, hogy az oldalaik előkelő helyezést érjenek el (mintha a bizalom egyik alappillére lenne).
Az sem mindegy, hogy a találati lista melyik helyét foglaljuk el, mert a Google találati lista elején elhelyezkedő oldalak jóval nagyobb látogatottságot realizálnak. Persze az sem mindegy, hogy milyen szöveget jelenítünk meg a találati listában, ileltve, hogy milyen rich snippetet alkalmazunk.
Bal oldali grafikon azt láthatjuk, hogy az egyes poziciókban hány %-os kattintás realizálható; a jobb oldali kép pedig azt mutatja, hogy a Google találati listáján általában hova kattintanak az emberek (Google találati lista heatmap).
A Google optimalizálás onPage és offPage optimalizálásból áll. Első lépésben az onpage optimalizálást – vagyis az weboldalon a technikai beállításokat szoktuk elvégezni, mert sok esetben ez is meghozza a kívánt eredményt (főleg akkor, amikor alacsony az optimalizálási verseny).
Ha az onPage optimalizálás nem hozza meg a kívánt eredményt, akkor folytatjuk a Google optimalizálást az offPage optimalizálással.
Első lépésben azokat az elemeket optimalizáljuk a weboldalon a Google számára, melyeket, az oldalon technikailag tudunk változtatni.
Mi hozzávetőlegesen 400 szempontot ismerünk, ez képezi a mi „know-how”-unkat. Ennek keretében átnézzük a programozást, a szövegeket és
Ez a lépés nagyban segíti a jobb pozíció elérését a Google organikus találati listában.
Webshopoknak és portáloknak kiemelten javasoljuk a weboldal onPage keresőoptimalizálását, ugyanis sok kifejezésre tudja az oldalt jó helyezéshez juttatni. Ez tipikusan a longtail rész, vagyis sok olykor kevésbé keresett kulcsszóra a weboldal előrébb kerül a Google organikus találati listáján. Az egyes kulcsszavakra kevés az látogatószám, de ezek összességében elérik vagy meghaladják a mainstream-ben elért látogatást (sok kicsi sokra megy).
Google onpage optimalizálás díja oldalanként eltérő lehet (függ az adott weboldal méretétől is). Pontos árazásért keressen bennünket elérhetőségeinken!
Ennek a szolgáltatásnak a keretében azokat az elemeket optimalizáljuk, amelyek nem a weboldalon találhatóak – hanem ahogy a név is mutatja: azon kívül.
Gondolunk itt azokra az elemekre és oldalakra amelyek az adott weboldalra hivatkoznak. Ez leginkább a megfelelő linkmarketing, a cikkek és az egyéb hivatkozások tartalmi elkézsítését és megvalósulásának ellenőrzését.
A jó startégia megválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy más szempontok alpján, kell Google-ra optimalizálni egy kisebb vállalati weboldalt vagy egy microsite-ot, mint egy webshopot vagy nagyobb portált.
Abban mégis megegyeznek, hogy a lépések hasonlóak, csak a súlypont elhelyezésben vannak különbségek. Továbbá azonosak abban is, hogy az organikus (eredeti) és megújuló tartalom szükséges és elengedhetettlen! E nélkül legyen bárki bármilyen jó SEO szakember nem érhet el sikeres eredményeket.
Google optimalizálás folyamán figyelünk arra, hogy mindegyik kulcsszóhoz legyen, külön releváns aloldal – viszont egy adott kifejezéshez csak egy aloldal tartozzon, hogy ne ossza meg a keresési kifejezés erejét több azonos kulcsszóra optimalizált aloldal.
Longtail / mainstream kulcsszavak
Ez az ábra jól mutatja, hogy vannak olyan kulcsszavak, amire magas a keresési gyakoriság (e miatt nagy a verseny, így a költség is magas, de ugyanakkor az ezekből származó látogatószám is kimagasló), ezeket hívjuk mainstream kulcsszavaknak. Ide 4-5 általános kifejezés tartozik. Mainstream kulcsszavakra főleg offpage optimalizációval lehet erősíteni.
Viszont vannak olyan speciális, összetett kifejezések, amik a mi oldalunkra jellemzőek (pl. webshop esetében a termékek), ezeket hívjuk longtail kulcsszavaknak, ugyanis nem ritka a több (tíz)ezer kifejezés sem. Ami a meglepő, hogy a speciális kifejezésekhez tartozó alacsony keresési és látogatottsági szám sokszor összességében többet tesz ki, mint a mainstream-re érkező látogatók száma! Ezért ez egyáltalán nem lebecsülendő terület! longtail kulcsszavakra főleg onpage optimalizációval lehet erősíteni.
skyscraper eljárás / technika
Ennek az a lényege, hogy hosszabb cikket írjunk az adott kulcsszóra, mint a versenytársunk, azaz: építsünk nagyobb felhőkarcolót, legyen nagyobb, „magasabb” a mi tartalmunk.
Ez csak egy stratégia a sok közül, ezt csak azért emeltük ki és írtunk róla érintőlegesen, mert többen keresik ezt az eljárást.
Curabitur blandit tempus porttitor. Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.
Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.
Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo. Sed posuere consectetur est at lobortis.
Praesent commodo cursus magna, vel scelerisque nisl consectetur et. Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.
Több, mint 20 éves tapasztalattal a hátunk mögött, képesek vagyunk arra, hogy releváns látogatókat szerezzünk a weboldalra / webshopra.