Facebook kampányoknál kérdés szokott lenni, hogy milyen méretben kell elkészíteni a grafikusnak a hirdetéseket. Ebben a bejegyzésben összeszedem a különböző méreteket.
FONTOS! Ez a poszt 2024 május 28-án frissült, a mostani állapotot tükrözi. Folyamatosan frissíteni fogom (amint találok észrevételt), ezt iránymutatásnak kell tekinteni, a hivatalos forrásnak a Facebook oldalain található információkat kell tekinteni!
FACEBOOK HIRDETÉS MÉRETEK
Forrás: https://www.facebook.com/business/ads-guide
A Facebook-nál a hirdetés a facebook felületén jelenik meg, ezért a Facebook felületek méreteit –beleértve: instagram- érdemes figyelni. Mivel mostanában eléggé sokat változik a megjelenés (akár naponta- kétnaponta), ezért lehet, hogy a hivatalos tájékoztatástól eltérő méreteket is érdemes elkészíteni!
Facebook hirdetések esetében az egyes hirdetési típusoknál eltérő méretben kell a hirdetést elkészíteni.
20%-os szabály » Korábban úgy volt, hogy a Facebook akkor terjeszti a hirdetést a legjobban, ha a képen a szöveg aránya kevesebb, mint 20%.
Viszont mostantól ezt már nem figyeli a Facebook, így nem kell vele foglalkozni.
Facebook iránymutatása: „A hirdetésmegjelenítés maximalizálása érdekében használjon olyan képet, amely kevés vagy egyáltalán nem tartalmaz átfedő szöveget.„
Képes hirdetések a Facebookon
Általános tudnivalók:
- JPG vagy PNG formátum a megfelelő
- minimum magasság és szélesség: 600px
- képméret tolerancia: 3%
- 360°-os képeket talán („may be used”) megjeleníti a Facebook a 360° képes eszközökön (többnyire mobileszközkön)
FACEBOOK POST
- News Feed image size: 1080×1080 pixels (ratio: 1:1)
- a Facebook 1:1 arányú, 1080x1080px képet szereti a legjobban
- igazából a Facebook posztnál desktopon 1080x1620px-es kép is meg tud jelenni
- viszont mobilon csak 1080x1350px (ratio: 4:3) a max megjelenő méret
- de a 1080x1350px-es méret instagramra is jó (organikus posztoláshoz)
- A képre gomb NEM kell, mert a kép alatt meg tud jelenni gomb, amit a hirdetéskezelőben lehet beállítani
- felső szöveg » 80 karakter
- alsó szöveg – a szürke sávban (Headline) » 27 karakter
STORY
- 1080x1920px (álló) » ratio 9:16
- arra kell figyelni, hogy fent 200px, lent 300px-t szabadon kell hagyni a story grafikai elemeinek (!)
RIGHT COLUMN IMAGE
- kép méret: 1,200×628 pixels (ratio: 1.9:1)
- szöveg: 90 karakter
- itt érdemes kicsit átírni a szöveget, mert másként jelenik meg, mint a news feedben (a címet bold-dal kiemeli)
Facebook carousel hirdetés
általános tudnivalók:
- 2-10 elem tud megjelenni
- méretbeli tűréshatár: 3%
- felső szöveg: 80 karakter
- headline: 45 karakter
- ide be tud kerülni gomb is, akkor kevesebb látszódik (a gombon levő szöveg függvényében)
- leírás: 18 karakter
- kell hozzá URL cím!
képi hirdetések:
- kép fileformátum: JPG vagy PNG
- ratio: 1:1 vagy 4:5
- felbontás: minimum 1080x1080px
- maximum file méret: 30MB
videós hirdetések:
- video fileformátum: MP4, MOV vagy GIF
- ratio: 1:1 vagy 4:5
- felbontás: minimum 1080x1080px
- video hossz: 1 másodperc – 240 perc
- maximum file méret: 4GB
Egyéb Facebook hirdetési formák
FACEBOOK LIKE VÁSÁRLÁS
Facebook like vásárlás További info: https://business.facebook.com/help/980593475366490
- Facebook like vásárlás: 1,200 x 444 pixels (ratio: 8:3)
- viszont azt láttam, hogy 2,048 x 1,365 pixel lett
FACEBOOK ESEMÉNYRE VISSZAJELZÉS
- Facebook eseményre visszajelzés hirdetés mérete: 1,200 x 628 pixels (ratio: 1.91:1)
- Facebook esemény cover kép: 1,920 x 1080 pixels (ratio: 16:9)