Facebook Ads hirdetési méretek

Facebook kampányoknál kérdés szokott lenni, hogy milyen méretben kell elkészíteni a grafikusnak a hirdetéseket. Ebben a bejegyzésben összeszedem a különböző méreteket.

FONTOS! Ez a poszt 2024 május 28-án frissült, a mostani állapotot tükrözi. Folyamatosan frissíteni fogom (amint találok észrevételt), ezt iránymutatásnak kell tekinteni, a hivatalos forrásnak a Facebook oldalain található információkat kell tekinteni!


FACEBOOK HIRDETÉS MÉRETEK

Forrás: https://www.facebook.com/business/ads-guide

A Facebook-nál a hirdetés a facebook felületén jelenik meg, ezért a Facebook felületek méreteit –beleértve: instagram- érdemes figyelni. Mivel mostanában eléggé sokat változik a megjelenés (akár naponta- kétnaponta), ezért lehet, hogy a hivatalos tájékoztatástól eltérő méreteket is érdemes elkészíteni!

Facebook hirdetések esetében az egyes hirdetési típusoknál eltérő méretben kell a hirdetést elkészíteni.

20%-os szabály » Korábban úgy volt, hogy a Facebook akkor terjeszti a hirdetést a legjobban, ha a képen a szöveg aránya kevesebb, mint 20%.
Viszont mostantól ezt már nem figyeli a Facebook, így nem kell vele foglalkozni.

Facebook iránymutatása: „A hirdetésmegjelenítés maximalizálása érdekében használjon olyan képet, amely kevés vagy egyáltalán nem tartalmaz átfedő szöveget.


Képes hirdetések a Facebookon

Általános tudnivalók:

  • JPG vagy PNG formátum a megfelelő
  • minimum magasság és szélesség: 600px
  • képméret tolerancia: 3%
  • 360°-os képeket talán („may be used”) megjeleníti a Facebook a 360° képes eszközökön (többnyire mobileszközkön)


FACEBOOK POST

  • News Feed image size: 1080×1080 pixels (ratio: 1:1)
    • a Facebook 1:1 arányú, 1080x1080px képet szereti a legjobban
    • igazából a Facebook posztnál desktopon 1080x1620px-es kép is meg tud jelenni
    • viszont mobilon csak 1080x1350px (ratio: 4:3) a max megjelenő méret
      • de a 1080x1350px-es méret instagramra is jó (organikus posztoláshoz)
  • A képre gomb NEM kell, mert a kép alatt meg tud jelenni gomb, amit a hirdetéskezelőben lehet beállítani
  • felső szöveg » 80 karakter
  • alsó szöveg – a szürke sávban (Headline) » 27 karakter


STORY

  • 1080x1920px (álló) » ratio 9:16
  • arra kell figyelni, hogy fent 200px, lent 300px-t szabadon kell hagyni a story grafikai elemeinek (!)


RIGHT COLUMN IMAGE

  • kép méret: 1,200×628 pixels (ratio: 1.9:1)
  • szöveg: 90 karakter
    • itt érdemes kicsit átírni a szöveget, mert másként jelenik meg, mint a news feedben (a címet bold-dal kiemeli)


Facebook carousel hirdetés


általános tudnivalók:

  • 2-10 elem tud megjelenni
  • méretbeli tűréshatár: 3%
  • felső szöveg: 80 karakter
  • headline: 45 karakter
    • ide be tud kerülni gomb is, akkor kevesebb látszódik (a gombon levő szöveg függvényében)
  • leírás: 18 karakter
  • kell hozzá URL cím!


képi hirdetések:

  • kép fileformátum: JPG vagy PNG
  • ratio: 1:1 vagy 4:5
  • felbontás: minimum 1080x1080px
  • maximum file méret: 30MB



videós hirdetések:

  • video fileformátum: MP4, MOV vagy GIF
  • ratio: 1:1 vagy 4:5
  • felbontás: minimum 1080x1080px
  • video hossz: 1 másodperc – 240 perc
  • maximum file méret: 4GB


Egyéb Facebook hirdetési formák

FACEBOOK LIKE VÁSÁRLÁS

Facebook like vásárlás További info: https://business.facebook.com/help/980593475366490

  • Facebook like vásárlás: 1,200 x 444 pixels (ratio: 8:3)
  • viszont azt láttam, hogy 2,048 x 1,365 pixel lett


FACEBOOK ESEMÉNYRE VISSZAJELZÉS

  • Facebook eseményre visszajelzés hirdetés mérete: 1,200 x 628 pixels (ratio: 1.91:1)
  • Facebook esemény cover kép: 1,920 x 1080 pixels (ratio: 16:9)


További
bejegyzések

Google spam policy-je

A Google spam policy-je segít a felhasználóknak és javítják a keresési eredmények minőségét. A Google webkereső keresési eredményeiben (weboldalak, képek,

— Tovább