Google spam policy-je

A Google spam policy-je segít a felhasználóknak és javítják a keresési eredmények minőségét. A Google webkereső keresési eredményeiben (weboldalak, képek, videók, hírek vagy más tartalmak, amelyeket a Google az interneten talál) megjelenéshez tartalmának nem szabad megszegnie a Google Keresés általános policy-jét vagy az ezen az oldalon felsorolt spam szempontokat. Ezek a szempontok vonatkoznak minden webkeresési eredményre, ideértve a Google saját tulajdonú tulajdonságainak eredményeit is.

A policy-t megsértő tartalmakat és viselkedéseket mind automatizált rendszerekkel, mind szükség esetén emberi felülvizsgálattal észleli a Google és manuális tevékenységgel beavatkoznak. Azok a webhelyek, amelyek megsértik a policy-t, alacsonyabb rangsorolással jelenhetnek meg az eredményekben, vagy egyáltalán nem jelenhetnek meg az eredmények között.

A politikánk lefedi a gyakori spam formákat, de a Google bármilyen típusú spammel szemben felléphet, amelyet észlel.


Álcázás (cloaking)

Az álcázás olyan gyakorlat, amelyben különböző tartalmat jelenítenek meg a felhasználóknak és a keresőmotoroknak azon szándékkal, hogy manipulálják a keresési rangsorokat, és megtévesszék a felhasználókat. Az álcázás példái:

  • Olyan oldal megjelenítése a keresőmotoroknak, amely utazási célpontokról szól, miközben a felhasználóknak olcsó gyógyszerekről szóló oldalt jelenítenek meg
  • Szöveg vagy kulcsszavak beillesztése egy oldalba csak akkor, amikor az oldalt keresőmotor kéri, nem pedig emberi látogató

Ha az oldal technológiákat használ, amelyekhez a keresőmotorok nehezen férnek hozzá, például JavaScript vagy képek, tekintse meg ajánlásainkat, hogy ezt a tartalmat hozzáférhetővé tegye a keresőmotorok és a felhasználók számára az álcázás nélkül.

Ha egy webhelyet feltörtek, nem szokatlan, hogy a hackert azért használják fel, hogy álcázzon, és nehezebbé tegye a webhely tulajdonosának a feltörés észlelését. Olvassa el többet a feltört webhelyek javításáról és a feltörés elkerüléséről.

Ha működtet egy fizetőfalat vagy tartalomkorlátozó mechanizmust, nem tekintjük ezt álcázásnak, ha a Google ugyanúgy látja a fizetőfal mögötti teljes tartalmat, mint bárki más, aki hozzáfér a zárt anyaghoz, és ha követi a Rugalmas Mintavétel általános irányelveit.


Átjárók (doorways)

Az átjárók olyan oldalak vagy oldalak, amelyeket konkrét, hasonló keresési lekérdezésekhez rangsorolnak. Azokat az átjárókat használják, amelyek az útválasztás céljából használnak köztes oldalaknak, amelyek nem annyira hasznosak, mint a végső célpont. Az átjárók példái:

  • Több webhely létrehozása enyhe változatokkal az URL és a főoldal terén annak érdekében, hogy növeljék hatókörüket bármely specifikus lekérdezésre
  • Több domainnév vagy oldal célzása konkrét régiókra vagy városokra, amelyek egy oldalra irányítják a felhasználókat
  • Oldalak generálása a látogatók átirányítására az oldalak ténylegesen használható vagy releváns részébe
  • Lényegesen hasonló oldalak, amelyek közelebb vannak a keresési eredményekhez, mint egyértelműen meghatározott, böngészhető hierarchia


Lejárt domain név (expired domain)

Lejárt domain név az, amikor egy lejárt domain nevet megvásárolnak, és átírják elsősorban a keresési rangsorok manipulálására a felhasználók számára csekély vagy semmilyen értéket nyújtó tartalommal. például:

  • Affiliate tartalom egy olyan weboldalon, amelyet korábban egy kormányzati ügynökség használt
  • Kereskedelmi orvosi termékek (főleg CBD) eladása egy olyan weboldalon, amelyet egy nonprofit orvosi jótékonysági szervezet használt korábban
  • Kaszinóval kapcsolatos tartalom egy korábbi általános iskolai oldalon

Ennek az az alapértelme, hogy olcsóbb megszerezni egy lejárt domain nevet, mint egy teljesen újat a nulláról felépíteni. Mivel már vannak linkek (és ezáltal PA, DA értékek) és ezeket nem kell nulláról megszerezni, így ezzel pénzt és időt lehet spórolni.
Ha 1 link / hét sebességgel haladunk, akkor ki lehet számolni, hogy mennyi időt tudunk megspórolni. 1 jobb link 10-25,000 Ft is lehet, így pénzügyi előnyt is könnyen kalkulálni tudunk.


Hackelt tartalom

Hackelt tartalomnak nevezünk minden olyan tartalmat, amelyet engedély nélkül helyeznek el egy webhelyen, a webhely biztonsági sebezhetőségei miatt. A hackelt tartalom rossz keresési eredményeket szolgáltat a felhasználóinknak, és potenciálisan kártékony tartalmat telepíthet a gépeikre. A hackelés példái:

  • Kód feltöltés (code injection): Amikor a hackerek hozzáférést szereznek a webhelyéhez, megpróbálhatnak kártékony kódot feltölteni az oldalakba. Ez gyakran olyan formában jelentkezik, hogy a kártékony JavaScript-et közvetlenül az oldalba, vagy az oldalakba töltik fel. Itt kártékonyság alatt nem csak vírust kell érteni, hanem azt is, amikor olyan funkciót töltenek fel, ami miatt mondjuk nem jól jelenik meg a tartalom, vagy automatikusan átvesz valamit más oldalakról.
  • Oldal elhelyezés (page injection) : Néha a biztonsági hibák miatt a hackerek képesek új oldalakat hozzáadni a webhelyéhez, amelyek spammy vagy kártékony tartalmat tartalmaznak. Ezek az oldalak gyakran arra szolgálnak, hogy manipulálják a keresőmotorokat, vagy kísérletet tegyenek phishingre.
    A meglévő oldal lehet, hogy nem mutatnak hackelés jeleit, de ezek az újonnan létrehozott oldalak károsíthatják a webhely látogatóit vagy a webhely teljesítményét a keresési eredményekben.
  • Tartalomelhelyezés (content incjecton): A hackerek megpróbálhatják finoman manipulálni a webhelyén lévő meglévő oldalakat is. Céljuk, hogy olyan tartalmat adjanak hozzá az oldalához, amelyet a keresőmotorok láthatnak, de amely nehezebb lehet Önnek és felhasználóinak észrevenni. Ez lehet rejtett linkek vagy rejtett szöveg hozzáadása egy oldalhoz CSS vagy HTML segítségével, vagy összetettebb változtatásokat is magába foglalhat, mint például az álcázás.
  • Átirányítások (redirects): A hackerek kártékony kódot injektálhatnak a webhelyébe, hogy néhány felhasználót átirányítsanak káros vagy spammy oldalakra. Az átirányítás típusa néha függ a hivatkozótól, a felhasználó ügynökétől vagy eszközétől. Például egy URL-re kattintva a Google keresési eredményeiben egy gyanús oldalra irányíthatják át Önt, de nincs átirányítás, amikor ugyanazon URL-t közvetlenül egy böngészőből látogatja meg.

    Ez a WordPress oldalaknál különösen is igaz! Ha nem frissítjük folyamatosan (!) az oldalunkat, akkor könnyen fel lehet törni és olyan átirányítást vagy linkelést elhelyezni, ami más oldalra mutat rá, így SEO szempontból akaratlanul is más oldalakat segít elő. Rengeteg példát tudok erre mutatni, hogy hogyan szereznek (és árulnak) feltört oldalról linkeket hackerek.

A Google a tippeket ad a feltört webhelyek javításához és a feltörés elkerüléséről.


Rejtett szöveg és linkek

A rejtett szövegek vagy linkek elhelyezése olyan cselekedet, amelyet kizárólag a keresőmotorok manipulálására alkalmaznak, és nem könnyen láthatóak az emberi látogatók számára. A rejtett szöveg vagy linkek példái, amelyek megsértik a politikáinkat:

  • Fehér szöveg használata fehér háttér előtt
  • Szöveg elrejtése egy kép mögött
  • CSS használata a szöveg kívül helyezésére a képernyőn
  • Betűméret vagy átlátszatlanság beállítása 0-ra
  • Egy link elrejtése úgy, hogy csak egy kis karaktert (például egy kötőjelet egy bekezdés közepén) linkelnek

Ma sok webdesign elem használja a tartalom megjelenítésének és elrejtésének dinamikus módját a felhasználói élmény javítása érdekében; ezek az elemek nem sértik a politikáinkat:

  • képlazpozó vagy fülekre osztott tartalom, amely között vált a kiegészítő tartalom megjelenítése és elrejtése
  • Diavetítés vagy lapozó, amely több képet vagy szövegbekezdést cserél ki
  • Eszközleírás vagy hasonló szöveg, amely további tartalmat jelenít meg, amikor a felhasználók az egérrel az elem fölé mozognak
  • Szöveg, amely csak képernyőolvasók számára érhető el, és az élmény javítására szolgál azok számára, akik képernyőolvasókat használnak

További
bejegyzések

Google spam policy-je

A Google spam policy-je segít a felhasználóknak és javítják a keresési eredmények minőségét. A Google webkereső keresési eredményeiben (weboldalak, képek,

— Tovább