2024 március 5-én (09:02-kor PST) bejelentette a Google a 2024. márciusi core update-et. Ennek célja a Keresés minőségének javítása, kevesebb olyan tartalom megjelenítésével, amely úgy tűnik, hogy kizárólag kattintásokat vonz, és több olyannal, amelyet az emberek hasznosnak találnak.
Emellett az új spam policy-t is megosztották annak érdekében, hogy hatékonyabban kezeljük azokat a gyakorlatokat, amelyek negatívan befolyásolhatják a Google keresési eredményeit. Ebben a bejegyzésben részletesebben ismertetjük mindkét frissítést és a spam policy-t a tartalomalkotók számára.


2024 márciusi Google Search core update

A 2024. márciusi core update összetettebb, mint a szokásos magvas frissítéseink, több alapvető rendszer változását jelenti. Emellett az is egy fejlődést jelent, hogy hogyan azonosítjuk a tartalom hasznosságát.

Ahogyan több rendszert használunk megbízható információk azonosítására, úgy fejlesztettük tovább magvas rangsorolási rendszereinket is, hogy változatos innovatív jeleket és megközelítéseket alkalmazzunk a hasznosabb eredmények megjelenítésére. Már nincs egyetlen jel vagy rendszer, amelyet ehhez használnánk, és egy új gyakran ismételt kérdések oldalt is hozzáadtunk, hogy segítsünk e változások magyarázatában.

Mivel ez egy összetett frissítés, a kiadás akár egy hónapig is eltarthat. Valószínű, hogy több ingadozás lesz a rangsorokban, mint egy átlagos magvas frissítésnél, mivel különböző rendszerek teljesen frissülnek és erősítik egymást. Amikor a frissítés befejeződik, a Google Keresési Állapotjelzőn posztolunk róla.

Ebben a frissítésben nincs semmi új vagy különleges, amit a tartalomalkotóknak tenniük kellene, ha kielégítő tartalmat készítettek az emberek számára. Azoknak azonban, akik nem rangsorolnak olyan jól, erősen javasoljuk, hogy olvassák el a segítséget nyújtó, megbízható, az embereket előtérbe helyező tartalom oldalunkat.


Új spam policy

Ebben a részben leírtaknál nem az e-mailre vonatkozik a spam, hanem az interenetes tartalmakra, ugyanis azok is lehetnek kéretlenek, nem naprakészek. A Google mostani core update-je ebben is hoz újdonságokat.

Lejárt domainekkel való visszaélés

Lejárt domainekkel való visszaélés akkor történik, amikor egy lejárt domain nevet megvásárolnak, és főként azért alakítják át, hogy manipulálják a Kereső rangsorolását olyan tartalomhoz való hozzáféréssel, ami kevés vagy semmilyen értéket nem nyújt a felhasználók számára. Például valaki megvásárolhat egy korábban orvosi oldal által használt domain nevet, és átalakítja azt, hogy alacsony minőségű kaszinóval kapcsolatos tartalmakat tartalmazzon, remélve, hogy sikeres lesz a Keresőben a domain korábbi tulajdonosának jó hírneve alapján.

A lejárt domainekkel való visszaélés nem valami, amit az emberek véletlenül tesznek. Ez egy olyan gyakorlat, amelyet azok alkalmaznak, akik alacsony értékű tartalmakkal kívánnak jól szerepelni a Keresőben, a domain név múltbeli hírnevének felhasználásával. Ezek a domainek általában nem azért készülnek, hogy a látogatók más módon találják meg őket, csak a keresőmotorokon keresztül. Teljesen rendben van egy régi domain nevet használni egy új, eredeti webhelyhez, amelyet elsősorban az emberek szolgálatára terveztek.


Skálázott tartalom visszaélés

A skálázott tartalom visszaélés akkor történik, amikor sok oldalt generálnak annak elsődleges céljával, hogy manipulálják a Kereső rangsorolását, és nem segítenek a felhasználóknak. Ez az abúzus gyakorlat általában arra összpontosít, hogy nagy mennyiségű eredetileg nem új tartalmat hozzon létre, amely kevés vagy semmilyen értéket nem nyújt a felhasználóknak, függetlenül attól, hogy hogyan kerül létrehozásra.

Ez az továbbfejleszti korábbi spam-policy-t az automatikusan generált tartalomról, biztosítva, hogy intézkedhessünk a skálázott tartalom visszaélése ellen szükség esetén, függetlenül attól, hogy a tartalom automatizált, emberi erőfeszítések vagy valamilyen kombinációja révén jön létre.

Ez változást jelent-e abban, ahogyan a Google az AI tartalmat tekinti a spam szempontjából?

Az évek óta fennálló spam-politikánk az volt, hogy az automatizálás, ideértve a generatív AI-t is, spam, ha a fő cél az, hogy manipulálja a Kereső rangsorolását az eredményekben. Az aktualizált politika ugyanazon elvnek és elven alapul, mint a korábbi politikánk. Bővítették annak érdekében, hogy számoljon azzal, hogy a kifinomultabb skálázott tartalom létrehozási módszerekben, ahol nem mindig egyértelmű, hogy alacsony minőségű tartalom-e, tiszta automatizáláson keresztül lett-e létrehozva.

Mi a különbség az „automatikusan generált tartalom” elleni régi policy és az „skálázott tartalom visszaélés” új policy között?

Az új policy azért van, hogy segítsen az embereknek tisztábban látni, hogy a tartalom nagy mennyiségű létrehozása visszaélés, ha az a Kereső rangsorolásának manipulálására irányul, és ez vonatkozik arra, hogy automatizálás vagy emberek vesznek-e részt benne.


Webhely hírnevével való visszaélés

A webhely hírnevével való visszaélés akkor következik be, amikor harmadik fél által készített oldalakat publikálnak kevés vagy egyáltalán nem elsődleges fél általi ellenőrzéssel vagy részvétellel, ahol a cél az, hogy a Kereső rangsorolását kihasználva az elsődleges fél által használt rangjelzőket manipulálják. Az ilyen harmadik fél által készített oldalak magukban foglalhatnak támogatott, reklám, partner vagy más harmadik fél által készített oldalakat, amelyek általában függetlenek a gazdaoldal fő céljától vagy kevés vagy egyáltalán nincs közvetlen ellenőrzés vagy részvétel a gazdaoldal részéről, és kevés vagy semmilyen értéket nem nyújtanak a felhasználóknak.

Az új politikánk nem tekinti minden harmadik fél által létrehozott tartalmat megsértésnek, csak azt, amelyet kevés ellenőrzés mellett hostolnak, és amelyet a Kereső rangsorolásának manipulálására szándékoznak felhasználni. Például sok kiadó olyan hirdetést tesz közzé, amelyet általában a rendszeres olvasóiknak szánnak, és nem elsősorban a Kereső rangsorolásának manipulálására. Néha „sajátreklámnak” vagy „reklám cikknek” nevezik, ez a tartalom általában nem zavarja az adott kiadvány rendszeres olvasóit, amikor azt közvetlenül a kiadó webhelyén találják meg, vagy amikor a Google keresési eredményeiből érkeznek rá. Nem kell blokkolni a Google Keresésből.

A spam-politikáink oldalon néhány szemléltető példát sorolunk fel arról, hogy mi minősül webhely hírnevének visszaélésnek, és mi nem. Az ilyen tartalmak blokkolására a Google Keresésből annak érdekében, hogy elkerüljük spam-politikáink megsértését. Annak érdekében, hogy a webhely tulajdonosainak időt adjunk felkészülni erre a változásra, ez az új politika 2024. május 5-én lép hatályba.

Milyen rangsorolást használ egy webhely?

A Google alapvető rangsorolási rendszereink elsősorban az oldalszinten működnek, különböző jeleket (signals) és rendszereket (systems) használva az egyes oldalak rangsorolásának megértéséhez. Van néhány webhelyszintű elem is, amelyet figyelembe vesz.
Fontos megjegyezni: néhány harmadik fél szolgáltatása „hírnév” vagy „hatóság” pontszámokat szolgáltat a webhelyek számára. Ezek nem felelnek meg semmilyen Google saját jelzésnek, és nem is származnak a Google-től.

Ha a webhelyemnek van egy területe (kuponos rész), amelyet részben egy harmadik féllel való együttműködés révén állítunk elő. Ez spamnek számít?

Sok kiadó kuponokat kínál olvasóinak. Ha a kiadvány aktívan részt vesz a kuponterület létrehozásában, nincs szükség arra, hogy ezt a tartalmat blokkolják a Google Keresésből. Az olvasóknak világosan meg kell érteniük, hogyan szerezte be a kiadvány a kuponokat és hogyan működik azért, hogy biztosítsa, hogy a kuponok értéket nyújtanak az olvasóknak.

A Gogole célja az új policyvel és folyamatosan fejlesztett spam elleni rendszereinkkel nemcsak az, hogy biztosítsák a felhasználók számára a kiváló, hasznos tartalmaka, hanem az is, hogy azok, akik hasznos tartalmat hoznak létre, sikeresek legyenek a Keresőben azokhoz képest, akik spammelnek.

Frissíteni fogják a Search Status Dashboard-ot annak megerősítésére, hogy az update-ek lefutottak. Emellett létrehoznak egy űrlapot az updatemegtörténte után, hogy bárki konkrét visszajelzést adhasson.

Cikket Chris Nelson, a Google Search Quality csapat tagja írta.