Online marketing trendek és előrejelzések 2023-ra

Kétségtelen, hogy 2023 a fókuszáltság éve lesz az online marketingben.

A pandémia, a geopolitikai feszültségek és a gazdasági bizonytalanság okozta kihívások és zavarok miatt olyan év lesz, mint eddig egyetlen év sem.

A vállalkozások azonban nem nyomhatnak szünetet a 2023-as tervezéssel kapcsolatban, hogy kivárják, hogyan alakulnak majd a dolgok. A további növekedés – és a túlélés – érdekében az üzleti vezetőknek már most stratégiákat kell kidolgozniuk. A marketingnek pedig fontos szerepe van ebben.

Annak érdekében, hogy a bizonytalanság közepette is tisztán lásson és magabiztosan haladjon előre, megkértem a Google vezetőit, hogy osszák meg a 2023-ra vonatkozó legfontosabb marketingtrendjeiket és előrejelzéseiket. Remélem, hogy meglátásaik segíteni fognak Önnek az új év felé vezető úton.

Átfogóbb médiatervezés

A reklámipar az elmúlt években nagy hangsúlyt fektetett a kreatívok inkluzívabb képviseletére. Ezt a munkát most a médiatervezésre is ki kell terjeszteni. Nemcsak az a fontos, hogy az emberek olyan embereket lássanak és halljanak, mint ők, hanem az is, hogy ezt számukra ismerős környezetben tapasztalják meg.

A befogadó médiatervezés útjába állhat azonban a véletlen előítéletesség. Ahhoz, hogy a marketingesek valóban bevonják a sokszínű közönséget és kapcsolatot teremtsenek vele, foglalkozniuk kell ezzel az előítéletességgel, és el kell fogadniuk a közönségük által fogyasztott tartalmak széles skáláját.

Idén olyan hirdetőket láttunk, mint a Domino’s és a Diageo, akik kritikusan értékelték médiaelhelyezési döntéseiket, és a teljes közönségükkel való jobb kapcsolatteremtés érdekében szélesítették a megjelenési pillanataikat. Ezt úgy tették meg, hogy feloldották a potenciális elfogultságot tartalmazó kulcsszó- és témakizárásokat, és proaktívan befektettek a kézzel kiválasztott, hiteles hangokba és kiadókba.

2023-ban a márkáknak el kell végezniük médiatervük auditját. Értékeljék, hogy a csatornák és kiadók összetétele eléri-e a kívánt közönség széles körét, és vizsgálják felül a kulcsszó- és témakizárások potenciális torzításait. Emellett fontolja meg, milyen pozitív intézkedéseket lehet tenni az alulreprezentált hangok és közösségek hiteles támogatása érdekében.

Hirdetés céllal

Az emberek a fenntarthatóságot helyezik előtérbe, és azt szeretnék, ha a márkák segítenének nekik abban, hogy a fenntartható döntések könnyebben kezelhetőek legyenek. Azt is elvárják, hogy a szervezetek minden eddiginél nagyobb hatást gyakoroljanak a társadalomra, és az ígéreteket összehangolják a tettekkel. Válaszul azt látjuk, hogy a márkák nem csupán a saját környezeti hatásuk minimalizálására törekednek, hanem egy nagyobb célra összpontosítanak. Aktívabb szerepet vállalnak a fontos ügyek kiemelésében és a cselekvés ösztönzésében.

A Sheba macskaeledel márka például a világ halainak megmentését tűzte ki célul – és ehhez egy innovatív reklámkampányt használt. A csapat a világ legnagyobb programját indította el a korallzátonyok helyreállítására úgy, hogy videókat készítettek az általuk végzett munkáról, és a YouTube-ról származó reklámbevételeket a kampány finanszírozására használták.

Más márkák számára a céljuk a létjogosultságuk. A Back Market francia vállalat az „újrahasználat, csökkentés, újrahasznosítás” mantrát használta fel a társadalomban keletkező e-hulladék mennyiségére adott válaszként. Felújított műszaki eszközök online piacterével körforgásos gazdaságot hoztak létre, hogy csökkentsék az ágazat környezeti lábnyomát. Reklámjaik ügyesen közvetítik ezt a célt.

Kerülje azonban a „célmosást”, amikor a reklámot egy célhoz igazítja. A célok iránti elkötelezettségnek hitelesnek, hosszú távúnak és a szavakon túl tettekkel is alátámasztottnak kell lennie.

(A Célmosás, azaz angolul purpose-washing a green-washingra utal, amikor a cégek azért tesznek bizonyos tevékenységket, hogy „zöldebbnek”, környezetvédőbbnek tűnjenek. Erre utal, hogy céltudatosság néha csak látszat, álságosság, közben a valóság teljesen más.)

Adatvédelem és nyugalom / magánélet és nyugalom

A vállalkozásoknak 2023-ban meg kell különböztetniük magukat, mivel egy bizonytalan piacon versenyeznek. Bizonyítaniuk kell értékeiket, hogy megtartsák és megnyerjék az ügyfeleket. És mivel az emberek mindennapi életük nagyobb részét intézik online, mint valaha, az online adatvédelem soha nem volt még ilyen fontos.

Tavaly több mint 7000 európait kérdeztünk meg, és azt találtuk, hogy ha a márkák tiszteletben tartják az adatvédelmet, a hirdetéseik jobban teljesítenek. Idén még mélyebbre ástunk: 20 000 embert kérdeztünk meg a jó és rossz adatvédelmi tapasztalatok következményeiről.

Megállapítottuk, hogy az adatvédelmi tapasztalatok hatással vannak a felhasználók bizalmára. Meglepődtünk azonban, amikor megtudtuk, hogy a rossz online adatvédelmi tapasztalatok mennyire károsak lehetnek. A fogyasztók a rossz adatvédelmi tapasztalatokat majdnem olyan károsnak tartják, mint az adataik ellopását. Ez elég ahhoz, hogy 43%-uk más márkát válasszon.1

Az online élményeket olyan márkáknak kell nyújtaniuk, amelyekben megbízhatnak, és amelyekben az emberek megérdemlik az adatvédelmet. 2023-ban gondoskodjon arról, hogy ügyfelei számára mindent megadjon, amire szükségük van ahhoz, hogy az adataik felett rendelkezzenek – és úgy érezzék -, hogy ők maguk irányíthatják azokat. Ha az emberek nem rendelkeznek az adataik felett, szkeptikusak lesznek a digitális marketinggel szemben. Biztosítson hozzáférhető és érthető eszközöket, amelyekkel az ügyfelek bármikor, amikor csak akarják, kezelhetik a magánéletüket.

Z generáció világa

A Z generáció az első olyan generáció, amely teljesen felnőtt az interneten – és az online navigáció és interakció módja folyamatosan fejlődik. Ma e generáció számára azok a platformok a legmegfelelőbbek, amelyek dinamikusak és rendkívül vizuálisak, és új és innovatív módon elégítik ki a folyamatosan változó igényeiket. A Z generáció ott és úgy fejezi ki, hogy hol – és hogyan – akar részt venni, ahol a leginkább fontos számukra.

Ezért a Gen Z-nek szánt legújabb kampányunk a keresés új módját népszerűsítette, amit lát. A „Find that thing” a vizuális keresés ünneplése volt, amely ennek a vizuálisan előremutató közönségnek lehetőséget adott arra, hogy a Google Lens használatával megtalálja a keresett, leírhatatlan tárgyakat. Különböző, a Gen Z trendekből született videókat készítettünk – a divattól (cowboy csizma) az érdeklődési körökön (görkorcsolya) át a művészekig (Aitch) -, amelyeket az adott közösségi platformokra szabtunk.

2023-ban ne a te világodba próbáld behozni a Z generációs közönséget, hanem találkozz velük az ő világukban. Értsd meg a kielégítetlen igényeiket, helyezd előtérbe a relevanciát és a hitelességet a homogén egyediséggel szemben, és fogadd el a sokszínű, vizuális világot, amelyben élnek.

Augmented Reality (AR) élmények

A világjárvány hatására megugrott az online vásárlás. Ez még fontosabbá tette – és elvárhatóvá -, hogy a márkák innovatívak legyenek az offline környezetben. 2023-ban az üzletben nyújtott vásárlói élménynek egyedi értéket kell teremtenie. Minden arról szól, hogy az online vásárlás mellett a fizikai látogatottságot is ösztönözni kell.

A kiterjesztett valóság (AR) és más magával ragadó élmények kulcsfontosságúvá váltak ennek elérésében. Az AR-technológia használatának növekedése pedig azt jelenti, hogy 2023-ban még inkább általánossá válik a fogyasztók igénye a magával ragadó élmények iránt. Az előrejelzések szerint 2025-re a Z generáció több mint egyharmada AR segítségével fog vásárolni.

Néhány márka már kipróbálta az AR-kampányokat. A Miss Dior arra ösztönözte a vásárlókat, hogy az üzletben a Google Lens segítségével hozzanak létre egy AR kertet virágzó virágokból. A Burberry pedig az Olympia kollekcióját egy pop-up-kal ünnepelte a Harrodsban, ahol az emberek okostelefonjukkal életre kelthették Elpis görög istennő szobrát. Ezeknek az élményeknek nem kell az üzletekre korlátozódniuk. Az ARCore Geospatial API lehetővé teszi a márkák számára, hogy a világot a vászonjukká tegyék azáltal, hogy a kreatív tartalmakat valós helyszínekhez rögzítik.

Kezdje el még ma létrehozni és tesztelni a magával ragadó élményeket okostelefonokkal. És egy lépéssel előrébb leszel, amikor a feltörekvő AR hardverek, például a szemüvegek, szélesebb körű elterjedést érnek el.

könnyen fogyasztható, rövid videók

A nézési szokások diverzifikálódnak, mivel az emberek zökkenőmentesen mozognak a képernyők és a videóhosszúságok között – mindegyikhez más-más igényekkel és elvárásokkal. Sok alkotó rövidebb formátumú, „harapnivaló” tartalmakkal újít, hogy megfeleljen ezeknek a nézőknek az igényeinek. És óriási sikert aratnak. A YouTube Shorts jelenleg 1,5 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, és naponta több mint 30 milliárdan nézik meg,2 így a hirdetők számára ez egy nagy lehetőség.

Tanuljon az élenjáró alkotóktól. Ezek az egyének járják az utat, és új módszereket találnak ki az egyes videóformátumok megközelítéséhez, hogy hitelesen kapcsolódjanak közönségükhöz. Fontos, hogy a történetmesélés legjobb gyakorlatait kihasználva rendkívül vonzó rövid formátumú videótartalmakat hozzanak létre. A videóknak például rögtön a cselekménybe kell ugraniuk. A mindössze 10-60 másodpercnyi rendelkezésre álló reklámidő miatt nincs szükség előzményekre vagy a történet megalapozására sok extra kontextussal.

A márkáknak nem kell újra feltalálniuk a kereket ahhoz, hogy ezt az újabb videóformátumot használhassák. Jelenleg egy olyan gépi tanulási eszközzel kísérletezünk, amely aszerint, hogy valaki hogyan nézi a YouTube-ot, átformálja a tájképes videókat négyzet vagy függőleges formátumra. Ez már elérhető az App kampányokhoz, a Video action és a Performance Max pedig 2023-ban érkezik.

További
bejegyzések

Google spam policy-je

A Google spam policy-je segít a felhasználóknak és javítják a keresési eredmények minőségét. A Google webkereső keresési eredményeiben (weboldalak, képek,

— Tovább