Jonny Protheroe és Sian Davies már 2019 óta „dekódolják” a fogyasztói döntéshozatalt. Legújabb kutatásuk azt mutatja meg, hogy hol – és hogyan – próbálkozhatnak és iterálhatnak a marketingesek annak érdekében, hogy növeljék a vásárlók bizalmát és az értékesítést az online vásárlási út „kaotikus közepén”.

Az internet fejlődése sokkal gyorsabban változott, mint ahogyan a fogyasztók gondolkodnak és döntenek. Ez azt jelenti, hogy az emberek vásárlási igényei folyamatosan változnak, miközben igyekeznek lépést tartani a választék fokozódásával és áttörni a digitális zajt. Valójában a világban mintegy harmadával több időt töltenek most a döntéshozatalban és több márkát, üzletet és kereskedőt vesznek figyelembe.

A Google és a Behavioural Architects már több éve együtt dolgoznak annak érdekében, hogy megértsék, hogyan döntenek az emberek arról, mit vegyenek, amikor az online vásárlási útjuk „kaotikus közepén” vannak. Az első jelentésünk 2020-ban jelent meg – és a megállapítások máig nagyon relevánsak.

De a márkák azt szeretnék megérteni, hogy hogyan alkalmazhatják ezeket az értékes megállapításokat saját kampányaikban és tartalmaikban. Ezért jött létre a „Döntések dekódolása: Marketing a kaotikus középső részben”. Az új jelentés az előző megállapításokra épít, és három további évnyi elemzés eredménye, amely a fogyasztói döntéshozatalt formáló viselkedéseket vizsgálja.

Megmutatja, hogyan alkalmazhatók a viselkedéstudomány elvei valós világbeli marketing helyzetekben – nagy volumenben. És válaszol néhány olyan legfontosabb kérdésre, amelyeket azóta hallottunk, mióta először megpróbáltuk értelmezni a kaotikus középső részt.


Hogyan befolyásolhatják a marketingesek a kaotikus középső részt

Annak érdekében, hogy kutatásunk olyan hasznos és cselekvésre kész legyen, mint csak lehetséges, három kulcsfontosságú területre összpontosítottuk eredményeinket, ahol a marketingeseknek lehetőségük van kísérletezni és iterálni:

  1. Keresés: Sok ember fordul a Google Kereséshez vásárlási útjuk során. Azonban a nagy nevekkel és nagy költségvetésekkel való versengés kihívást jelenthet. Keresési hirdetéseinkkel végzett kísérleteink azt mutatják, hogy az intelligens viselkedéstudományi megközelítések segítségével még a második- és harmadik helyen álló márkák is magasabb arányban nyerhetnek hirdetési kattintásokat.
  2. Tartalom: A márka weboldalai értékes eszközök a fogyasztói döntéshozatali folyamatban. Ha a vásárlók nem érzik magukat magabiztosnak egy vásárlás során, akkor nem fognak rákattintani a „vásárlás” gombra. Kutatásunk praktikus útmutatást nyújt arról, hogyan lehet felhasználni a viselkedéstudomány elveit weboldalának tartalmának fokozására, hogy mind a vásárlói bizalmat, mind az értékesítést növelje.
  3. Értékesítési pontok: Felfedeztük, hogy a vásárlók hajlandóbbak megváltoztatni a kiskereskedőik preferált választását, mint a termékmárkájukét, különösen, ha az ár szerepet játszik. De eredményeink azt sugallják, hogy még a viselkedéstudomány egyszerű alkalmazásai is ugyanolyan nagy hatással lehetnek a fogyasztói döntéshozatalra, mint egy 10%-os kedvezmény kínálása.

Az emberek már régóta információkat keresnek még az online vásárlás előtt is, és még az internet megjelenése előtt is. És sok az őseink által használt mentális folyamat ma is fennmarad. De az információkeresés helye és módja egy pillanat alatt változhat.

Ezért kutatásunk felfedező fázisokra összpontosít, amelyeket a marketingeseknek azonosítani, megérteni és kezelniük kell. Ez lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan alkalmazkodjanak az új és változó igényekhez – és a fogyasztóknak az általuk keresett termékeket és élményeket nyújtsák.


Töltsd le a „Döntések dekódolása: Marketing a kaotikus középső részben” című anyagot, hogy megismerd, hogyan alkalmazhatod a viselkedéstudomány elveit valós világbeli marketinghelyzetekben.