A Google a júliusi videójában a központi téma a Google Keresés frissítései. Elsőként a fő webes értékekről (Core Web Vitals) szól. A video tisztázza, hogy hogyan használják ezen értékeket a tartalom rangsorolásához, és bejelentik a mobilbarátság tényező eltávolítását a rangsorolásból. Ezen felül, az interakció a következő festékkel új értékké válik, amely 2024-ben fogja kiváltani az első bemeneti késleltetés mutatóját.

További részében beszélnek a hírportálokhoz kapcsolódó frissítésekről. A Google kiadott útmutatókat és videókat, amelyek segítenek a hírportálok SEO legjobb gyakorlatainak megértésében és a Keresési Konzol hatékony használatában. A hírek témakörét is belefoglalják az eseményeikbe, így érdemes részt venni azokon, ha új webhelyet fejlesztesz.

Az AI sem maradhat ki. Bemutatják a Keresési Laboratóriumot, ahol új termékeket és ötleteket tesztelhetünk. A generatív keresési élményről is szó esik, amely AI segítségével nyújt több információt és kontextust a keresésekhez.

A Keresési Konzol frissítéseiről is olvashatunk. Kiemelik a gazdag eredmények tesztjének frissítését, valamint a Konzol inzights funkciójának támogatását a Google Analytics nélküli felhasználók számára. Továbbiakban finomított információkat nyújtanak a videóindexelési problémákról.

A cikk végén összefoglalják néhány érdekes cikket a keresési világban, amelyekről beszámoltak a Google Keresési csapatának. Végül említik a .ai domainek változását és megszólalnak a Google Sitemaps-ról is.

Google Search News – 2023 július

Chapters and resources:
0:00 – Intro
0:37 – Core Web Vitals
The role of page experience in creating helpful content → https://goo.gle/3CRjkbx
Introducing INP to Core Web Vitals → https://goo.gle/3JEl2B4
Advancing Interaction to Next Paint https://goo.gle/44qitKy
1:46 – News on news
SEO best practices for news sites → https://goo.gle/3rc4YjG
Search Console for news sites → https://goo.gle/42Z4VVq
2:15 – Events
2:27 – Generative AI
Help us build the future of Search with Search Labs → https://goo.gle/3NQWmYy
Supercharging Search with generative AI → https://goo.gle/3r3Eh0h
3:20 – Search Console
Search Console insights → https://goo.gle/3CZ6Azz
Video indexing report → https://goo.gle/3NsQL9r
Search Console Training videos → https://goo.gle/sct
Sitemaps → https://goo.gle/4372pfW
4:37 – Community
Google SGE vs. Bing Chat: Early Research on AI-Driven Search Products + Results → https://goo.gle/3CRkHHd
Website Crawling: The What, Why & How To Optimize → https://goo.gle/3PxSZXJ
IBM SEO improvements (tweets) → https://goo.gle/3NRfioX
5:45 – And more!
Crawler updates → https://goo.gle/46vVm3a
Spam report →https://goo.gle/3Jyalj9

All Google Search News episodes → https://goo.gle/SearchNews
Subscribe to the Google Search Central Channel → https://goo.gle/SearchCentral

Google Keresési hírek – 2023 július

A mostani részben az alábbi témákról lesz szó.

Core Web Vitals

Nemrégiben tisztáztuk, hogyan használjuk a Core Web Vitalst segítő tartalmi rangsorolási rendszerünkben. A teljes részletekért ajánlom a dokumentációt.

Mobil Friendly

Emellett bejelentettük, hogy elhagyjuk a mobile friendly-t tényezőként, mivel a legtöbb weboldal már mobilbarát.
Ennek kapcsán a mobilhasználhatósági jelentést és a mobilbarát tesztelő eszközt is eltávolítjuk a Keresési Konzolból, API-val együtt az év végéig.

INP – Interaction to Next Paint

Továbbá bejelentettük, hogy az Interaction to Next Paint, vagy röviden INP, részévé válik a Core Web Vitalsnak és azzal váltja ki a március 2024-ben az első bemeneti késleltetés (FID) értéket. A Search Consolenál már rendelkezésre állnak az adatok, jó, ha időt szánsz az esetleges problémákra való felkészülésre.
Ne feledd, hogy egy remek oldalélmény többet jelent a fő értékeknél. És bár a nagyszerű oldalélmény összhangban van azzal, amit a fő rangsorolási rendszereink jutalmazni szeretnének, ennél sokkal több van benne. Érdemes holisztikus megközelítést alkalmazni, ezért javaslom, hogy tekintsd meg dokumentációnkat.

Hírportálok

Tavaly irányelveket és legjobb gyakorlatokat dolgoztunk ki az e-kereskedelmi webhelyek számára.
Most pedig elérkezett a hírportálok ideje.

Először is, két videót hoztunk az új hírportáloknak szóló keresőoptimalizálási (SEO) legjobb gyakorlatokról (best practice), valamint a Search Console optimális használatáról új webhelyek esetén.
A Search Console segítségével a hírportálok üzemeltetői információkat kapnak arról, hogy hogyan tudja a Google böngészni, indexelni és megjeleníteni a webhelyet a keresésben és a Felfedezésben.

Emellett elkezdtük bevonni a hírtémákat eseményeinkbe. Ha dolgozol egy új webhelyen, és észreveszed a közelben egyik eseményünket, érdemes megnézned.

Search Labs

Nemrégiben elindítottuk a Search Labs-et, ahol regisztrálhatsz, és kipróbálhatod azokat az új termékeket és ötleteket, amelyeken dolgozunk. A Search Labs először az ún. generatív keresési élmény található, vagy röviden SGE (search generative experience), amely generatív mesterséges intelligenciát használ a kereséseidhez több információ és összefüggés nyújtására.

Ezeknek a rendszereknek még mindig nagyon korai a fejlesztése. Mindazonáltal személy szerint lenyűgözőnek tartom, hogy eddig mit sikerült elérnie a csapatnak. Az általam publikusan látott SEO-k és webhelytulajdonosok visszajelzései érdekesek voltak számomra, és biztos vagyok benne, hogy közvetlenül érintett csapatok számára is értékesek.

Search Console frissítések

Rich Result / Rich Snipplet

Először is, frissítettük a Rich Result tesztjét, amely lehetővé teszi a kód szerkesztését. Így sokkal könnyebb és gyorsabb az általad készített jelölőnyelvi módosításokat kipróbálni. A Search Console insights funkciója most már támogatja azokat a felhasználókat is, akiknek nincs Google Analytics fiókja. Ez megkönnyíti neked vagy az ügyfeleidnek, hogy megnézzék, hogy a webhelyük hogyan teljesít a Google Keresésben.

Video indexelés

Továbbá frissítettük a videóindexelési jelentést is, hogy részletesebb információkat tartalm

Befejeződött egy újabb évad a Search Console oktatásából a YouTube csatornánkon.
Ha valaha is kíváncsi voltál arra, miért csökken a forgalmad, a válasz megtalálható egy videóban ott.

Google Sitemap

Érdekes tény, hogy a Google Sitemap egy olyan eszköz volt, amely később a Search Console-lá fejlődött.
Természetesen még mindig támogatjuk a Sitemapeket, azonban nemrégiben bejelentettük a sitemapek úgynevezett ping végpontjának fokozatos megszüntetését. Észrevettük, hogy ott kapott adatok nem voltak különösebben hasznosak. Így tervezzük azt, hogy év végén kikapcsoljuk azt. Nincs szükség semmilyen változtatásra, továbbra is elküldheted a Sitemap fájlokat a Search Consoleon és a robots.txt segítségével.

Google Community

Itt van egy mélyenszántó poszt Lily re tollából, amely az AI funkciókra való felkészülésről szól a keresőmotorokban. Ki tudja, hogy a dolgok hogyan alakulnak majd. De érdekes gondolni néhány lehetőségről.
Szerencsére Lily nem azt mondja, hogy az SEO eltűnik, tehát lehet, hogy továbbra is találkozhatunk itt a YouTube-on.

Azután itt van egy részletes cikk Jeff Schultz tollából a webhelyek böngészéséről. A böngészés talán csak egy kis lépés a keresőmotorban, de nélküle semmi más nem számít.

Végül pedig Brian Casey írt arról, hogyan törölték az IBM webhelyéről a marketing tartalmak 80%-át, és hogy kevesebb valójában több, amikor az SEO-ról van szó. Örülök, hogy az emberek ilyen munkákról beszélnek.

Google Updates

Gogole Generic Crawler

Dokumentációnkban új generic crawlert bemutató oldalt írtunk, és hozzáadtuk az IP-címeket, amelyeket ezek használnak.

Google Spam Reports

Az ún. spam jelentést is frissítettük. Együtt az új spam irányelvekkel a Keresési Alapelveinkben, amelyek korábban a webmesteri útmutatók voltak.
Reméljük, hogy így könnyebb lesz problémás keresési eredményeket jelenteni.

.ai domain név

És végül, de nem utolsósorban, megváltoztattuk, hogy hogyan kezeljük a .ai legfelső szintű domaineket a Google Keresésben. Most már ún. generikus országkóddá vált.
Ha valaha is tervezted, hogy készíts egy webhelyet a svájci tartalmaknak, akkor most itt a lehetőség! Ha arra jársz, az Ansel vidéken található egy gyönyörű régió, és otthona egy sajtmúzeumnak, amely elmeséli Svájc egyik leghíresebb sajtfajtájának történetét.

Hi there. And welcome back to Google Search news. I hope life is treating you reasonably well, wherever you are. Look at this. Today, we’re back to this studio. Perhaps I can sort the books at home in my shelves by color now. Well, anyway, we’re here to talk about updates from Google search. So let’s get to it. This time, we have news about

First up is Core Web Vitals

We recently clarified how we use core web vitals in our helpful content ranking system. I’d recommend the blog posts and the documentation for the full details.

We also announced the dropping of mobile friendliness as a factor there since most sites are friendly on mobile. With that we will be removing the mobile usability report and the mobile friendly testing tool in Search Console with its API at the end of the year.

INP – interaction to Next Paint

Additionally, we announced that interaction to Next paint or imp for short will become a part of the core web vitals, it will replace first input delay FID in March 2024. Search Console has data on it for you already, it’s good to take time to prepare should you spot issues to work on.

Keep in mind that a great page experience involves more than just core vitals. And while a great page experience aligns with what our core ranking systems seek to reward, there’s a lot more involved. It’s best to take a holistic approach, so I recommend checking out our documentation.

Best practice for News websites

And now over to some news about news websites. Last year, we created guidance and best practices for E commerce websites. Now it’s time for news websites. Starting off we have two videos on SEO best practices for new sites, and on how to best use Search Console for new sites.
Search Console gives site owners information on how Google is able to crawl index and show website across search and discover. We’ve also started including news topics in our events. If you’re working on a new site, and you see one of our events nearby, it’s worth checking it out.

Search Labs

How could we do a News episode without mentioning AI nowadays. Recently, we launched search labs a place where you can sign up and try out new products and ideas that we’re exploring. Search Labs is initially available for users in the US a link to the blog post below.

Search labs includes the search generative experience, or SGE in short, which uses generative AI to give more information and context to your searches. It’s pretty cool.
It’s still very early days for these systems. However, personally, I’m amazed at what the team has done so far.

The feedback I’ve seen posted publicly by SEOs and site owners has been interesting for me, and I’m sure insightful for all of the teams involved directly. Please keep submitting your feedback. I’m sure we’ll hear more about this in the future.

Search Console

And now over to a few short updates from Search Console.

Rich Result test

First, we launched an update to the rich results test that allows code editing. It makes trying out fixes to your markup much easier and faster. Then search console insights now also supports users without Google Analytics. This makes it easier for you or for your clients to check out how their site is doing in Google Search.

Video Indexing Riport

Next, the video indexing report was updated to include finer grained information on video indexing issues that can be resolved.

Search Console Training

And then if that wasn’t enough, we just finished up another season of Search Console training on our YouTube channel. If you’ve ever wondered about traffic drops, there’s a video waiting for you there

Google Sitemaps

funfact Google Sitemaps was a tool that evolved into search console. We still support Sitemaps there, of course, however, recently, we announced the pending deprecation of the so called ping endpoint for sitemaps.
We noticed that the data received there wasn’t particularly useful. So we plan on turning it off towards the end of the year. You don’t need to make any changes, you can still submit your sitemap files through search console and robots. txt.

Google Community

Switching gears, I wanted to highlight some neat things from you all, which I shared with some Google Search teams recently as well. First, there’s an insightful post by Lily re on preparing for AI features in search engines. Who knows how things will pan out. But it’s interesting to think about some of the possibilities.
Spoiler alert Lily doesn’t say that SEO is going away, so we might continue to meet here on YouTube.

Then there’s a detailed article by Jeff Schultz about website crawling. Crawling might be just a small step in a search engine, but without it, nothing else matters. Check it out or bookmark it if you want to crawl through it later on.

Finally, Brian Casey wrote about deleting 80% of the marketing content from IBM’s website.
Is less actually more when it comes to SEO. I’m glad people talk about work like this. Thanks, Brian, Jess and Lily is a time already

Google updates

Wait, I have some short updates left. In our documentation,

Generic Crawler – IP address

we wrote about a new generic crawler reorganize the page about Google crawlers and added the IP addresses that we use for them.

Spam report

The spam report also got a makeover. Together with the updated spam policies in our search essentials previously known as the webmaster guidelines. We hope this makes it easier to report problematic search results.

.ai TLD (Top Level Domain)

And last but not least, we changed how we treat the top level domain .ai in Google Search, it’s now a so called generic country code top level domain. If you’ve been meaning to make a website for the tiny Swiss content of up until inner abode and this is your chance, if you’re ever nearby up Ansel is a lovely region and home to a cheese Museum, which tells the story of one of Switzerland’s most famous cheeses. On that note, I must be off to find some cheeses.

That’s it for this episode. Thank you for tuning in to the Google Search news. I hope this video was useful and please add feedback and comments here as we read them all.

#GoogleSearchNews #SEO #SearchNews